jobbintervju, stress, 1 maj och min påsk hemma i pilis

Mobilbild, super kass kvalité, i know. 
 
Jo, har haft lite taskig uppdatering på sistone, igen. Innan lovet så var jag iväg på en jobbintervju och jag kan säga att det gick super bra och jag fick jobbet, så efter att ha sökt en hel del jobb så har jag äntligen ett, är super nöjd över det och har en mindre sak att tänka på. 
Men inte nog med det så har jag jätte stressigt just nu, alla uppgifter jag måste göra innan jag går ut, nationella och restuppgifter sen tvåan, eller det är bara en, men ändå, den ska ju också göras.
 
Angående flytten så är det bestämt att vi ska flytta den 1 maj, känns jätte skönt faktiskt, såhär innan studenten då jag har jobb och kan betala det mesta! För er som undrar så är det inte ett "sommarjobb" utan det är alltid ett heltids jobb som jag kommer ha efter studenten, men börjar jobba redan nu på onsdag till lördag på intro. 
 
Och så har det ju varit påsk då och det firande jag och Love i Pilis tillsammans med min fina familj, blev som ingen påskmat egentligen, vi i våran familj är inte så förtjust i påskmat så det blev grillad fläskytterfilé, majskolvar, svamp med ugnspotatis klyftor, morötter, paprika och chili och till det en himlans massa såser och en frisk och god sallad. Kunde inte blivit bättre! Dagen efter käkade vi två olika matpajer, vitlökssås som jag gjorde, sallad, vitlöksbröd, ägg med majonäs, rökor och dill på, potatis och sill (men jag åt inte sill) sist men inte minst det godaste typ, gravad lax. Vi tog fram det godaste man kunde ha på påskbordet helt enkelt.
 

Kommentera här: